Den sista Retrosoldaten...

Bara jag kvar, då. 

Jag heter Sylvia, är tjugo år och ordförande/projektledare/boss för detta fantastiska retrogäng som står mig sååå varmt om hjärtat ♥ Blir lycklig i hela kroppen när jag tänker på allt vi åstadkommit och fortsätter jobba med! Är förevigt tacksam till min moder som kom på idén om att skapa en Vintagefestival i Uppsala (för inte ska vi ta åt oss all ära...) ♥

Jag bor för det mesta i Hågaby men för tillfället i Enschede, Nederländerna med min pojkvän. Dansar Lindy Hop och sitter med i styrelsen för Swing Out Loud. Hänger med nederländska hippies och hjälper till i köket på en vegobar/café...  Spenderar resten av tiden åt Vintagefestivalen! (Älskar för övrigt utropstecken)

Jag spelar piano och lider av te-beroende (liksom majoriteten av retrosoldaterna)
Är vegeterian och blir nog snart vegan
Älskar färgkombinationer, retromöbler, frukt, tekoppar
Brittisk humor är mitt liv och jag drömmer mig ständigt bort till engelska landsbygden.
Favoritlistan på Spotify är Vintagefestivalens soundtrack som Sofie, Elsa och Mimmi satt ihop! Ingenting får mig att må så bra som riktig musik med riktiga instrument och röster. 

Har alltid varit en beundrare för vintage men aldrig vågat gå närmre.  När jag var yngre tog mamma med mig till Beyond Retro och Daisy Dapper, visade mig Sivlettos gömma… (har ni aldrig varit där måste ni ta er dit, paradiset på jorden i en källare!) Brukade klä mig i chockrosa strumpbyxor och trasiga jeans men ville nog egentligen bära femtiotalsklänningar och scarfs (utan dödskallar). Förstod inte att jag kunde, det var liksom bara en avlägsen dröm. Känns så himla fint att nu jobba med denna fantastiska kultur och få frossa i vintagekläder och prylar... Finns ju inge bättre!

Sååååååå pepp på denna blogg och allt annat som RetroArmén kommer hålla på med i höst. Se till att keep yourself updated, ni vill inte missa våra upptåg. :)

PUSS
// Sylvia 


Här är lite trötta bilder på ett trött jag efter en helgs arbetande på Uppsala Choklad- och Kaffefestival där RetroArmén delade ut flyers på vår egen vintagevåning ♥ 

(kjolen är från Marshmallow Electra och jag känner mig som hösten itself i den) 

 
 
Allmänt | |
Upp