Retrosoldat nummer tre säger hej!

Hallå därute i etern! Nu har det blivit min tur att berätta lite om mig själv. Jag heter Elsa, är 19 år och bor i hufvudstaden Stockholm. Jag är totalt vintagefrälst och starkt övertygad om att jag är född i fel tid. Hade jag fått välja skulle jag nog ha varit  en 40-talsjitterbugg från Söder, en sekelskiftets Gibson Girl eller kanske en 60-talsbeatnik. Nu befinner jag mig dock här i 2000 - talet och blandar gammalt med nytt lite hursomhelst.Tog nyss studenten och åtnjuter ett halvårslångt pluggbrejk innan jag styr kosan mot Uppsala Universitet till våren. 
 
Jag älskar att dricka te (och kaffe, är sådär sjukligt beroende av kaffe),kolla på BBCs kostymdraman, läsa, dregla över gamla möbler på Antikrundan och lyssna på jazz. Drömmer om knarrande trägolv, kakelugnar och hemliga skrymslen där jag kan förvara mina vintagefynd. Historia, och i synnerhet kläd/modehistoria, har haft en speciell plats i mitt hjärta ända sedan jag var liten. Tänk vad mycket en bit tyg, en konstfull frisyr eller ett eyelinersotigt ögonkast egentligen kan uttrycka! För mig är varje klänning, möbel eller fotografi ett litet konstverk med en oupptäckt historia. Jag klär mig ofta i vintage, och inspireras särskilt av 40-60 - tal med en touch av sekelskifte. 
 
Jag drog igång Vintagefestivalen för ett år sen tillsammans med Sylvia och Hanna (som kommer att presentra sig snart). Visste redan från början att det var ett projekt jag skulle älska! Det är så fantastiskt roligt att få samlas tillsammans med andra vintageälskare och bara hänge sig åt hela härligheten. Att vår vintagevision skulle bli så himla lyckad hade jag nog aldrig kunnat drömma om, men jag är galet peppad inför nästa års festival, och hoppas att ni också är det!!
 
 
 

Puss, pepp och Johnny Depp som vi brukar säga! 
 
Allmänt | |
Upp