Presentation av en retrosoldat

Jag har fått (eller kanske snarare tagit mig) äran att skriva det första riktiga inlägget på bloggen. Mitt namn är Mimmi Hansson och jag är den nyaste av retrosoldaterna, och dök upp i gänget i början av sommaren. Behöver jag ens säga hur hysteriskt taggad jag är?

Så vem är då jag?
Jo, jag är född 1993, jag läser till psykolog i Uppsala, bor i Eriksberg och har alltid ont om pengar. Jag älskar Harry Potter och Dr Who över (så gott som) allt annat, och drömmer om att ha ett par katter och kanske, kanske en hund i framtiden. Vegetarian har jag varit sedan jag var 16 och jag lagar gärna veganskt också. I skrivande stund sitter jag i ett iskallt rum under dubbla täcken och äter vegansk chokladcrème på kikärtor och dadlar. Idag borde jag plugga till min tenta i kursen Vuxenliv och åldrande, men jag väljer att brodera och se på film istället. Jag har haft morbid och mörk humor sen jag var ett och ett halvt år gammal (vi kan lämna resten osagt), men jag älskar också ordvitsar och mer intellektuell humor.

När det kommer till vintage så har jag varit intresserad av stilen och subkulturen sen hösten 2011, då jag snubblade över bloggen Miriams Kafferep. Jag fastnade som en myra i honung och tillbringade timtal på sidan. Sedan dess är jag fast och har hittat min stil. För mig ligger fokus på 1930-, 40- och 50-tal, men ibland flirtar jag med både 20-tal och tidigt 60-tal, framförallt i frisyrväg. Jag tycker om jordiga färger och klara färger, men ser blek och sjuk ut när jag klär mig i pasteller. Inspiration hittar jag lite varstans, från bloggar till gamla fotografier till 40-talsfilmer. Men jag är inte så strikt i hur jag klär mig, och ibland blir det bara jeans, t-shirt och håret i en hästsvans. Och det är helt okej det också.
Allmänt | |
Upp