Presentation av en annan retrosoldat

Då är det hög tid för ännu en retrosoldat att presentera sig! Jag heter Sofie Pettersson, är 20 år och bor utanför Uppsala. Jag började som volontär på Uppsala Vintagefestival i mars, men eftersom att hela spektaklet var så fantastiskt megaroligt (vid sidan av att den ursprungliga Retroarmén sedan länge är goda vänner till mig) ville jag självfallet engagera mig mer. Så nu går jag på möten, åker på resor för att besöka vintagebutiker och fikar i enorma mängder med världens mest eminenta skara vintageentusiaster. Därtill sköter jag instragramkontot (@retroarmen) och slänger upp en del inlägg på vår Facebook-sida (https://www.facebook.com/RetroArmen).
 
Men som Mimmi existentiellt undrar, vem är då jag?
 
Kort sagt är jag en fangirlande feminist som studerar konst vid Uppsala Universitet. Jag älskar att titta på serier, med favoriter som Sherlock, Twin Peaks och Orange is the New Black, samt att läsa klassiska romaner. Således är jag alltså en sådan där drömmande person, lättdistraherad och trivs bäst i andra världar. Utöver det har jag en stor passion för sextio- och sjuttiotalsmusik, och då jag skall hänge mig åt mina stora nöjen, väljer jag ofta att febrilt leta oupptäckt musik från dess. Stilmässigt inspireras jag gärna från tidigare nämnda epoker och trivs bäst i högmidjade kjolar, strumpbyxor och små snörskor.
 
 Här är jag på Uppsala Vintagefestival 2014 - och ja, jag var så lycklig som jag till synes verkar! Hur är det möjligt att vara annat i en drömvärld av vintagekläder och jazzmusik? Den fabulösa blusen kommer från Boutique M, givetvis inhandlad på Vintagefestivalen.
 
Allmänt | |
Upp